sabato 12 maggio 2012

Vremea târgurilor

Dacă de mâine iar plouă, măcar n-am să mă plâng că am pierdut vremea degeaba.
Am stat mai mult afară decât în casă....chiat și Mitzu a evadat de la balcon și a stat o noapte-ntreagă afară cu dezmățatele lui vagaboande. L-am recuperat azi-dimineață și...era frânt, i se închideau ochii în timp ce mergea.A dormit toată ziua. În balcon!
Iar eu am făcut un tur în centru și azi și ieri. Nu mai fusesem de multă vremea.

La Aro a fost un fel de târg cu produse bio, eco, naturiste și workshopuri pe aceeași temă.
În piața sfatului alt târg cu produse alimentare iar bio, eco, etc și o scenă cu multă muzică și dansuri populare.
În Italia funcționează de multă vremea târgurile, sărbătorile, festovalurile, reuniunile, expozițiile...mă rog se pot numi în multe feluri dar esența e aceeași: vânzarea diferitelor produse direct de la producător.
La Aro era cam îngrămădeală și cam prea multe creme, pungi și cutiuțe de proveniență variată și necunoscută mie, dar la Sfat erau brânzeturi frumoase și bune, miere la prețuri rezonabile, mezeluri tradiționale, prăjituri din Maramures (așa scria pe bilet), ba am văzut și un ceaun mare cu mămăligă !
Nu e rău. Ideea de a cumpăra de la producător îmi place foarte mult și cred că e foarte utilă pentru toată lumea. Clientul va ține de furnizorul lui de încredere iar producătorul va menține calitatea.
Noi avem încă sate adevărate cu târani veritabili și pământuri fertile.
Încă avem pășuni grase și smântână adevărată. Miere parfumată  și fructe dulci și gustoase.
Ne îndrăgostisem mai acum câțiva ani de ardeii cât lebenițele și de căpșunii cât sfeclele dar cred că ne-a trecut deja. Ne-am prins și noi că merele mici și zbârcite sunt mai gustoase decât cele mari cu pielea întinsă. E chestie de modă, nici femeile nu-și mai fac botox și nici bărbații nu mai caută femei fără riduri.
Natura există aici de miliarde de ani, cu mult înainte să ne naștem noi, știe ea mai bine cum e frumos și sănătos, nu trebuie să inventăm noi OGM.
Iar eu ca să nu fac demagogie mi-am cumpărat un blender (de 800) iar după o lună mi-am cumpărat și un storcător de legume și fructe și la supermarket merg tot mai rar. Mi-aș dori eu să devin vegană peste noapte dar nu-i posibil, așa că sunt în tranziție.
Îmi fac multe sucuri de morcovi, sfecla și măr .
Și îmi fac multe smoothies cu frunze verzi și fructe de sezon.
O mulțime de minerale, vitamine și enzime, foarte bune și foarte sățioase.
Dar despre asta o să mai scriu cu siguranță.

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii