giovedì 3 maggio 2012

30° in aprilie ?

                  Așa, și în timp ce-i dădeam eu la vale cu corcodușii care-și scot florile din sân să mi le arunce mie la picioare imediat ce ies pe alee, verișoara mea VV mă-ntreabă ce mai facem și dacă ne bucurăm de zilele astea frumoase de vară.
Exact, de vara ! care primăvară?!
Pentru că acum, la nici ora 11 dimineața, un vecin grăbit cu câinele scos la făcut pipi era deja la pantaloni scurti. Mai exact era îmbrăcat așa, pantaloni scurți de nylon galbeni lucioși, maieu alb bine bombat peste burta roz (care se vedea puțin pe unde n-ajungea maieul) și cămașă cu mânecă scurtă în carouri descheiată casual și șlapi maro de gumă, era deja nădușit pe ceafă și puțin nervos dacă judec după felul în care trăgea de lesă. Câinele...ehm...n-avea nimic de-a face cu el... cred, sper na... pentru că era un din ăla mic, alb-alb, pieptănat și aranjat, iute și curios în mișcări.
Deci, e cald, e vară, vecinii nădușesc, câinii se aranjează când ies la plimbare. Pisicile sunt iremediabil îndrăgostite, parol!
Și din cauza lor, a verii și-a căldurii și-a pisicilor, eram eu azi-dimineață deja de pe la 8 la geam ca pensionarii.
Pentru că dacă nu-l sun pe tata o zi, el se simte dator să mă sune în dimineața imediat următoare.
Și mă sună după orarul lui, azi dimineață de exemplu la ora șapte 'jumate.
Nu era nicio grabă, doar că e cald, prea cald, așa de cald că a trebuit să se trezească la 6 ca să iasă la săpat în grădină. La 11 deja trebuie să te retragi la umbră, mi-a zis.
Iar merii, prunii și vișinii au atâtea flori cum n-am mai văzut niciodată, mi-a zis de asemenea.
Lumea în sat zice că dacă nu dă un îngheț neprevăzut până pe 10 mai atunci sigur va fi o recoltă cum n-am mai avut. Minunat aș zice și eu.
O să fie verdețuri destule în piață, nu mai trebuie să le cumpărăm pe cele iradiate de la carfur.
Păcat că a trecut vremea leurdei și urzicilor eco și bio 100%
Mai este salată și spanac dar cele mai bune sunt verdețurile de pădure, netratate în niciun fel și crescute cât mai departe de civilizație.
Deci...mă duc la piață.
Mă pregătisem să fac un bilanț al celor 4 luni de absență, dar... poate mâine.

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii