giovedì 6 ottobre 2011

E harnic sau asa e el?

Steve e un tip optimist și are atât de multă energie încât ar trebui vreo 3 din astea ca mine care să reziste la ritmul lui.
Alaltăieri de exemplu, eu m-am trezit, am ieșit după pâine, am pregătit prânzul și...gata.
El... mmm... a fost de gardă toată noaptea, a avut trei cazuri grave, a adormit pe un scaun cu capul pe birou pe la 3 și s-a trezit la 5,  s-a mai întins vreo oră în pat după care a avut ambulatoriu.
Adică alt cabinet, alți bolnavi la control, alte 4 ore. De la 8 dimineața pâna la 12.
Să reziști încă patru ore doar cu alea câteva ore de somn chinuit de noaptea pentru mine e SF.

După ambulatoriu a trecut să-și controleze muncitorii care lucrează la casă. O oră de praf și discuții și acolo.
A venit, am mâncat, a dormit o oră, am plecat spe Albano să vizităm case pe la 16 și ne-am întors după 20, 60 km dus-întors în mașină.
La 20, s-a dus să mai verifice o dată lucrările și să plătească oamenii.
Am cinat, a mai dat câteva telefoane, s-a mai uitat la câteva site-uri de case și-a adormit buștean.
Ieri?
Ieri a fost de gardă. Alte 12 ore.
Cu tot ceea ce-nseamnă tensiunea și riscul meseriei de chirurg in Italia.

Vă spun doar că aici orice pacient își poate reclama medicul și poate cere plata daunelor pe care crede el că i le-a făcut medicul respectiv.
NU neg că există o mulțime de medici incompetenți dar există tot atâția profesioniști cum se cade.
Pentru cei din urmă, exercitarea meseriei (mai ales cea de chirurg) a devenit un stress și-o amărăciune.
Cum să te duci cu inima ușoară la patul unui bolnav dacă te gândești că s-ar putea să te denunțe în caz că ceva nu iese cum vrea el?
Dacă te denunță, va trebuie să dai explicații în fața unei comisii formate din oameni care nu sunt medici și care rar îți vor apăra ineteresele. Nervi, timp, drumuri, stress și bani pierduți.
Ok, despăgubirea o va plăti societatea la care ești asigurat. Dar rata ta lunară de asigurat se va mări pentru că ai avut o abatere. Ca la mașini.
Și-atunci inevitabil, ca medic te-ntrebi de ce și-ar dori tinerii să-și aleagă meseria de chirurg?
Medicina e departe de a fi găsit soluția ideală pentru a pune diagnosticul corect în 3 minute cât poate rezista un pacient cu abdomenul umflat și dur ca un pepene, speriat și plin de dureri acute.
Medicina e departe de a fi găsit cura pentru vindecarea miilor de maladii existente.
Medicina e doar un ajutor, nu face miracole.
Iar pacienții adesea asta cer: miracole!.
Iar cu miile de toxine care există astăzi în orice produs alimentar, în orice picătură de apă plus aerul plin de noxe pe care-l respirăm cum rămâne?
Pentru toate astea pe cine și unde putem denunța?

Ok, să mă-ntorc la Steve.
Ieri după-masă am făcut o tură în viale Europa, îmi trebuiau niște pantofi mai puțin sportivi.
El a terminat la 20, a venit să mă ia și pe mine, m-a lăsat în fața casei și s-a dus să monteze o ușă iar pe la vreo 22 am și mâncat.
Azi dimineață s-a trezit la 6. S-a dus să termine cu ușa aia, să taie niște rafturi să cumpere mâncare pentru câine și să-i facă curățenie.
La 14, după prânz, mă duce pe mine la ecograf după care iar Albano și iar case.
Să mai adaug că pentru ecograf are el toate actele, copiile și analizele mele?
Eh....
Unii au prea multă energie, asta-i sigur ! Nu cred ca e vorba de harnicie sau bunavointa, efectiv s-au nascut cu dubla energie.

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii