venerdì 9 settembre 2011

Reamenajarea - ep.1 Placile de ceramică

Când e vorba de renovare se-ncepe de la bază.
Baza e viziunea de ansamblu, ideea generală despre cum ai vrea să arate casa la final.
Eu de exemplu mi-aș fi dorit un interior Liberty cu lămpi Tiffany, camere de 40 mp și mozaic de piatră pe holuri.
Nu-i posibil.
Ce mi-a mai rămas a fost alegerea dintre un spațiu clasic sau unul modern.
De modern m-am cam săturat, mereu linear, metal și sticlă, lucios, anonim, transparent,impersonal.
Clasic? Ehm... linii curbe, stil încărcat, culori de pizzerie, aglomerat, obositor.
Ce fac, ce aleg?
Gresia pe care o văzusem în Italia și-mi plăcea, "cotto" în tonurile cărămizilor cerea un interior clasic, cald, cu culori intense. Mai lipsea arcada la bucătărie și puteam să le scot pizza cu lopata musafirilor.
Doar cu o mobilă albă cu fronturi cu chenar clasic s-ar fi salvat, dar n-a fost posibil.
Așa că am luat totul de la capăt!

Gresie mată sau lucioasă? Și ce culoare? În baie sau în bucătărie?
Între mat și lucios mai există o variantă, semilucios. Și asta e ideală.
La atingere trebuie să alunece ușor mâna pe ea și să pară "moale" nu uscată. Asta e cel mai ușor de întreținut, nu se pătează, nu alunecă și chiar dacă nu e lucioasă e totuși luminoasă. Cu rosturi mici și  în culori deschise "mărește" spațiul.

Culorile.
Albul și negrul le-am eliminat din start iar dintre cele rămase îmi trebuia o culoare neutră(pentru bucătărie)
Griul și bejul.
Nuanțele de gri sunt multe, frumoase și elegante dar merg bine daor cu alb sau cu mov sau alte tonuri  de gri, de negru, dar toate reci.
Bejul  din bucătărie e mai cald și merge bine cu alte culori calde și primitoare, e elegant și modern, mai degrabă un crem-ocra care merge perfect ca și culoare de bază, păcat că e placa prea uscată, prea mată și plină de asperități. Se pătează întro veselie și se curăță numai cu rugăciuni în tibetană.

Bejul din baie e exact ce descriam mai sus, moale și spațios, n-o să îmbătrânească niciodată.
Faianța am luat-o împreună cu gresia și bine-am făcut pentru că e super ok.

În bucătărie însă, ca să nu am un rezultat prea modern și impersonal, am ales plăcile de faianță mici de 10x10, un bej închis, culoarea pământului, cu rosturi mici și doar pe peretele cu mobila. O alegere perfectă.

Ce mai trebuie să spun pentru că am verificat e că plăcile mari spațiază, Nelu n-avea dreptate.
S-ar putea ca cele foarte mari să fie cum zicea el adică deja curbate din fabricație, dar trebuie verificate.
Eu le-am văzut în câteva locuri, plăcile dreptunghiulare, puse intercalat și nu pe rost și arătau foarte frumos.
Și sunt și foarte moderne.
Tot moderne, dar în baie, sunt plăcile de faianță mari, dreptunghiulare, cu sau fără decor.
Griul închis, în baie, cu toate sanitarele albe iese foarte bine, dar e puțin rece.

Până la urmă, baia, (pe care o consideram mai puțin importantă) a ieșit cel mai bine.
Dar știu acum că de fapt baia e foarte ușor de schimbat, sunt mult mai puține lucruri de care trebuie ținut cont. Practic trebuie să se asorteze bine doar cu obiectele sanitare și cu pereții. Adică cu albul!
Iar cu albul, în baie, aproape orice culoare arată bine.
Albastrul și verdele sunt ideale.
Eu m-am gândit că o să mă satur repede și de una și de alta și așa am ales bej ca să n-o mai schimb niciodată (vorba vine :P )
Cel mai mult și  mai mult mi-a plăcut baia lui Carrie Bradshaw din nu știu ce film, alb, roz antic și negru. Feminin, rafinat, stylish.
Mi-am amintit în ultimul moment că mai e și Nan și uite-așa m-am întors la bej :((

Dar câteodată tot mă mai uit la "stylish interiors" din Sex and the city... ..prea frumos !
http://www.elledecor.com/celebrity-homes/articles/stylish-interiors-sex-and-city-2

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii