sabato 10 settembre 2011

ep. 2 - Pereții

Camra cielo stellato

Prima dată când am văzut pereți diferit colorați eram la un salon de coafură, cu vreo cinci ani în urmă.
Salonul se numea Viola iar pereții erau de patru nuanțe diferite de violet foarte bine asortat cu mobilierul și cu oglinzile cu rame lavandă.
Multă lume își colorează diferit pereții și acasă, dar foarte rar se armonizează cu restul camerei.
Poate pentru că doi pereți galbeni, unul albastru și unul roza shocking merg bine doar cu verde brotăcel extravagant.
Arată foarte bine însă, un singur perete colorat altfel, sau decorat cu tapet.
În dormitor peretele cu patul, căpătâiul mai exact, l-am văzut adesea zugrăvit cu o vopsea specială, puțin lucioasă, simplă sau cu imprimeuri discrete sau fanteziste, făcute cu mănușa sau cu buretele sau cu niște șpacluri speciale. Magazinele de vopsele cred că au așa ceva doar zugravii sunt mai greu de găsit!
http://www.youtube.com/watch?v=DzTD3H-6LE4&feature=related
(câteva video cu pereți colorați și decorați... nici nu e greu, mi-am făcut și eu odată un perete "spatolato")

Sufrageriile moderne, au mobila joasă și puțină și adesea perete din spate e decorat în mod special.
Cum trend-urile ultimilor ani au scos de la naftalină anii 70, decorurile și tapetul sunt adesea cu cercuri și dreptunghiuri "retro' ".
Mobexpertul e în trend, am văzut și lămpile decorate așa.
Eu nu mor după ele, tot ce mi-aș cumpăra din categoria "antic" este un Ford ca al lui Mildred Pierce, model 1930. negru evident :)

Pereții mei sunt toți albi, mai puțin sufrageria care e galbenă.
Bucătăria e de obicei prea plină de culori și prea sortită la accidente gastronomice ireparabile iar un strat de lavabilă albă rezolvă instantaneu orice dezastru.
La galbenul din sufragerie, cea mai rafinată combinație ar fi fost cu alb, plintă albă de lemn, prize albe, chenar sau tavan alb și mobilă puțină.
Mobila de sufragerie n-am schimbat-o încă așa că am ales doar draperiile (prin care nu trece lumina) culoarea tabacului și canapele bej cu țesătură tip sac. Restul face parte din proiectul de iarnă.

Tot alb au rămas și pereții în dormitor dar acolo mă mai gândesc, ar fi mers perfect o nuanță de lavandă foarte pastel, mai degrabă alb spre lavandă, cu draperiile albastru închis.

Ce n-am văzut prea des în România sunt tablourile. Sau chiar și unde sunt, sunt tablouri mici luate din magazinele de mobilă sau poate unul mai mare prin sufragerii.
În Italia tablourile sunt un must. Casele lor sunt neterminate fără tablouri iar de când cu Steve nici eu nu mă mai simt bine cu pereții goi, am în minte niște subiecte care mi s-ar potrivi perfect pe ici pe colo prin casă dar aștept să mă consult cu expertul.
Când am cumpărat apartamentul ăsta, proprietara îl decorase cu fotografii mari și mici de-ale ei, probabil de când lucra ca model sau ca dansatoarea.... nu m-am prins eu bine  pentru că de câte ori mă uitam la ea diferența era de-a dreptul stridentă.
E drept că multe dintre fotografii erau din alea "vezi, nu vezi" , alb-negru, în umbră sau artistic ascunse, nud sau semi-nud... alt fel de artă. Nu mă ridic eu la înălțimile alea iar Na nicicum nu vrea să "pozeze" pentru catalogul de toamnă-iarnă indoor :-)

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii