sabato 9 luglio 2011

Fast turism


Port dimineața

Dimensioni: 70 cm (base) x 50 cm (altezza)
Tecnica: mista
Stile: paesaggio
Supporto: tela

Autore: Steve
Collezione: Roma
Disponibile: Si.

Citesc de câteva zile site-uri, forumuri și bloguri de vacanță.
N-am fost niciodată la Paris, la Barcellona, la Berlin și nici în multe alte locuri, dar astea ar fi cap de listă deocamdată.
Am început să mă documentez în italiană pentru că știam niște site-uri și niște emisiuni la Tv foarte bine întocmite și foarte utile. Făcute anume pentru turiști de toate categoriile.
Dar cum eu aș pleca din București acum, am dat-o pe românește ca să mă lămuresc mai bine.
Și ce-am văzut?
Păi cea mai folosită expresie pentru turiștii români e "să văd cât mai multe"!
Ooo! stai așa, cum adică să vezi cât mai multe ? cât mai multe ce?
Și iau și citesc impresiile oamenilor mai pe-ndelete.
Și văd că "a vedea cât mai multe" înseamnă chiar aia, adică ia-o nene de la 6 dimineața cu papuci cu talpă moale și groasă și cu 3 hărți și 2 vocabulare și 5 trasee ale metrourilor , autobuzelor și trenurilor și dă-o așa până pe la vreo doi , întinde-te dup-aia pe iarba sau pe-o bancă undeva, bea trei sticle de apă și mănâncă vreo două felii de pâine cu ceva și pe urmă intră și la vreo două-trei muzee după masa.
Seara, ca sa ai ce povesti, intră și la un restaurant și noaptea mai dă și o tură pe la discoteci.
Dacă nu te duc cu ambulanța acasă după prima zi,a două zi faci fix la fel, dar schimbi obiectivele, papucii și consumația. Seara faci un masaj cu vreo două tuburi de Ben-gay, iei niște medicamente pentru tensiune, pentru intestin iritabil, pentru dureri de cap și pentru insolație iar a doua zi îți faci vreo două Extasi în venă ca să fie totul și mai distractiv.
Și-o ții așa cât te ține concediul până la prima sirenă a avionului low cost care te aduce suplu și îmbogățit cu alea unșpe mii de experiențe noi trăite într-o țară nouă, cu o cultură nouă și oameni noi !
Uaaaau.... fain .......super și minunat.
Un singur lucru aș mai vrea să zic și io....eeeeehmmm, sa nu mergeți cu iubiții că va trebui să băgați și niște partide hot de sex și asta sigur o să vă pună capac.
Pentru restul e totul ok. Se poate îndeplini. Am vazut io!
Chiar am văzut na! că majoritatea au pus și poze și au scris și numărul de poze pe care le-au făcut (între 300 la cei fără schedă de memorie și treimiinuștiucât la cei care erau mai dotați)..

M-am scărpinat eu ca emoticonul ăla confuz în cap și m-am gândit că poate acum vreo nu știu-câți-ani aș fi fost IN, și aș fi acceptat totul ca pe-o provocare sportivă și amuzantă.
Dar sportivă! Nu altceva. Nu turistică, nu culturală,nu gastronomică, nu aia, nu cealaltă.

Acuma.na...nu știu zău, că cică Bengayul ăla costă mult și io deja am nevoie de doză dublă la vârsta mea și deci pe partea de rezistență aș da rateuri memorabile.
Pe urmă. mă gândesc că tot zic să fac cursul ăla de fotografie dar mă hotărăsc greu și ....așa fără curs.... îs cam neîndemânatică cu aparatul ăla și deci ...și la "fotografie" aș fi acolo doar ca să stric media celorlalți.
De la o vreme mi-a cam scăzut și capacitatea de concentrare și....deci, na!......la obiectivele alea, muzee, statui, palate regale și ce-o mai fi de văzut rapid....și acolo n-aș avea un scor mai mare de 2-3 sight-uri de-astea. Și astea în total pe toată vacanța!!   nu /zi.
Cu mâncarea iară îs de toată minunea pentru că mănânc puțin și nu orice și asta nu e bine pentru buget.
Mai sunt și gură cască la lucruri care nu merită pentru că n-ai ce povesti despre ele (te duci la zoo în fiecare oraș (Nan e de vină) , te uiți după fluturi, te uiți la oameni, îți imaginezi că acum ai căzut acolo din Lună, etc).
Și ce-a mai rămas?
 Ah, discotecile. Ei, aici da! Aici mă bag! deși... nuș' ce fac cu alcoolul, că acolo dacă nu mergi cel puțin pe jumătate amețit, n-ai făcut nimic. Dar oricum, asta mi se pare simplu de realizat și deci yuhuu!  pot să merg și io ca tot românu' și "să văd cât mai multe" !
Nu contează ce, nu contează cum, contează doar CÂT. O bulimie a călătorului cu disfuncționalități pe modurile "relaxare", "încântare", "bucurie fără ceas și fără liste" .
Pentru că oameni buni, o fi într-adevăr important și educativ să vedem toate obiectivele alea turistice dar dacă nu le vezi în felul tău, cu ritmul sufletului și al minții tale, cu plăcere și bucurie, le-ai văzut degeaba.
Doar check, chek, check, am bifat și asta și da, am fost și noi acolo!

Și mai cred că dintre toate locurile de pe lume cei mai importanți sunt oamenii. Dar despre asta o să scriu altă dată.

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii