mercoledì 13 luglio 2011

Cred că gospodinele sunt niște persoane fericite :)

Vin de la piață.
M-am dus să cumpăr niște zmeură pentru dulceață.
Am mai cumpărat și ieri o tură dar mi-a rămas prea puțină și na...azi m-am dus să completez.
Deja știam cum se face.
Mă-mbrac așa mai de cartier (ieri eram ca de nuntă cu cămașă albă și fustă neagră) și mă duc să-ncep tratativele cu țiganii.
Zmeura e de cultură, cum de-au ajuns țiganii s-o vândă face parte din seria miracolelor la români.
O iau repede ca să nu mă las distrasă de parfumuri și culori (la noi în cartier teii încă se dau cu prea mult parfum iar parcurile sunt pline de pomi și colorate ca niște grădinițe) și ajung transpirată bine la tarabele cu fructe.
Din prima văd niște cireșe uriașe, negre și pietroase. La astea nimeni nu rezistă. Iau 1,5kg, așa ca să fie pentru că sigur sunt ultimele.
La două tarabe mai încolo vad niște vișine....ah, ar trebui să pun câteva în congelator pentru prăjitură.
Iau și din astea 2kg. Dar n-au codițe! de ce n-au? oare nu-s românești ? sunt dintr-o țară unde nu cresc pe codițe?
Ajung la țigani, 15 lei zmeura de cultură (ieri am negociat până la 13) iar cea de pădure 10.
Cea de pădure e mai mică dar mă gândesc eu la ecologie și la d-astea și-i zic la fată să-mi dea 1kg.
O pune într-o pungă, o cântărește peste drum la doamna de la banane și se-ntoarce.
Un kg și-o sută, zice.
Ce să fac, îi mai dau un leu și-mi iau zmeura.
Dar bananele de la doamna sunt pistruiate frumos, numa' bune. Iau și de la ea patru (3lei/kg). Vă pun de 5 lei, zice. Păi.... și mi-a pus de 5lei încă vreo patru, dar a mai adăugat și-o prună galbenă ca să iasă fix.

Ajung acasă pun zmeura în oala emailată (în alea de inox n-am încredere) și văd că nu mai am zahăr.
Ies și cumpăr zahăr. dar văd și turtă dulce și covrigi de nu știu care.

Acuma gata, am găsit 5 borcănașe, le-am spălat șii sterilizat în cuptor și aștept...
Pe aragaz bulbucește zmeura cu zahărul.
Din când în când o mai "spumez" cum scrie pe net.

Vă las să vă imaginați cum arată și cum miroase bucătăria mea !
Cireșele alea uriașe le-am pus într-un coșuleț iar vișinele într-un vas alb (trebuie să le scot sâmburii, nu?)
Miroase așa de biiineee ! și e așa de bunăăă că am gustat-o deja de vreo câteva ori.

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii