mercoledì 8 giugno 2011

Soare, mare, culinare

Am mâncat scoici și alte fructe de mare în multe locuri și gătite în multe feluri.
Cel mai mult îmi plac însă, scoicile cu spaghetti făcute acasă. 
Ulei de măsline, usturoi, pătrunjel și peperoncino. Dacă am, eu pun și pomodorini, roșiile alea mici cât cireșele.
Singura condiție pentru buna reușită sunt ingredientele proaspete.

Ca să fiți siguri că scoicile sunt proaspete-proaspete vă trebuie acest instrument:
 În timp ce unii greablă nisipul în căutarea scoicilor


alții ar putea să facă puțină mișcare

Pe urmă le alegeți de pietruțe sau de „granchi” 



 le lăsați câteva ore la limpezit în apă dulce și seara sunt numai bune de pus în tigaia cu ulei încins aromatizat cu usturoi.


Iar în drum spre casă cumpărați și niște cireșe mari și roșii pentru că în Italia, a treia minune după ardeii cât lebenițele și căpsunii mari cât ardeii sunt cireșele fără viermi!!
Mă jur.
De când sunt eu în țara asta (vreo11 ani, incredibil) am cumpărat și mâncat cireșe la toate prețurile (de la 3 la 10 euroi) dar niciuna, niciodată, n-am prins-o cu viermi.
Pot fi mai puțin pietroase sau mai puțin roșii, moi sau stricate dar viermi n-am văzut nicăieri.
Asta da minune, nu?!

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii