sabato 21 maggio 2011

Ultimele știri (in &out)

Primăvara asta la Roma e foarte grăbită și harnică (așa o fi fost mereu dar n-m văzut-o eu):
- ieri de exemplu cireșele costau 2,99 euro, semn că e supraproducție. (anul trecut n-au scăzut sub 4 euro)
- tot ieri, la ora 13, a trebuit să mă încalț ca să ajung de pe plajă în apă. Nisipul frigea de nu puteam face nici 2 pași.
- alaltăieri, la gara Termini, au inaugurat statuia lui Wojtyla beatificat. E tare urâtă! Așa de urâtă că primarul a cerut un referendum pentru stabilirea valorii ei artistice. Adică o ținem sau o dărâmăm. Nu e sigur că referendumul se poate face, alternativa e consultarea publicului via web.
 Statuia are 5 m înălțime și e de bronz. Dar e urâtă și "incomprensibile" zic ei.
- toată Roma e plină de anunțuri care mai de care mai invitante, concerte de tot felul, întreceri sportive, noaptea muzeelor, diverse sărbători care se termină cu spectacole, concursuri gen  "cea mai bună pizza", festivale ciudate, clasice și originale "comics fest, fest. dansului popular, fest. verii, fest. caricaturii, literaturii itinerante, sparanghelului, antichităților..... și tot așa.
   În iunie cele mai importante sunt" ziua republicii "cu paradă militară pe 2.o6. și ziua orașului pe 29 când se sărbătoresc sf.Pietro și Paolo patronii orașului.
Eu m-aș duce la toate câte puțin dar Roma e mare, zilele sunt prea fierbinți și pe la prânz mă ia un sooomn că nu știu cum să ajung mai repede acasă.

Pentru că ziceam de casă, Steve astăzi la 7 era deja la cules de scoici.La prânz am și mâncat "una spaghettata con le telline" (usuroi, scoici și pătrunjel). Foarte bună !
Iar eu, ca să fac și eu ceva, am făcut o altă prăjitură dietetică excelentă.
Aveam multe albușuri în congelator și am găsit o rețetă simplă pe blogul Laurei.
Ușoară și rapidă, practic se bat doar albușele și se adaugă toate celelelate ingrediente.
Inovația pe care i-am adus-o eu au fost cele 3 lg de mac (mi se părea prea albă fără gălbenușe) care...ce mai!... a ieșit neasemuit de frumoasă.
Găsiți rețeta pe net la "chec cu albușe" și dacă mai aveți mac de la paști încercați combinația.
(A trebuit s-o congelez că altfel mâncam câte-o felie de câte ori intram prin bucătărie..)

Daaaar......evenimentul la care mă voi duce eu mâine e mini-maratonul "race for the cure", manifestație care s-a deschis ieri și se termină mâine cu maratonul de 5km.
E un act de solidaritate, de strângere de fonduri și de sensibilizare a opiniei publice care adună fonduri pentru lupta împotriva tumorilor la sân.
E foarte bine organizată (se ține la termele Caracalla într-un "sat al sănătății" unde anul trecut s-au înscris 53.000 de participanți), anul trecut a fost a doua în lume ca popularitate și durează deja de 12 ani.
Race for the cure -Roma-

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii