sabato 28 maggio 2011

Olimpico joi

Foro romano

Size:             50 cm (base) x 50 cm (height)
Technique:   acrilico
Style:            paesaggio

Collection:    colezione privata
 Available:    No







După Papa, romanii au două mari iubiri sfinte, AS Roma și Lazio.
Roma e "la magica", la Roma joacă Totti, Roma joacă pe Olimpico.
Olimpico e echivalent cu Bernabeu sau cu... (de fapt, eu alte stadioane nu mai stiu, întrebați-vă soții)
Iar pe Olimpico joi seara a alergat cel mai rapid om al planetei. Bolt. Usain Bolt.
Iar pe Olimpico la ora 20 seara cine credeți că era în afară de cei 30.000 de spectatori. Aha, eu!
Nu că aș fi eu mare fan (Steve nici atât) dar competițiile sportive îmi plac, iar pe un mare stadion nu fusesem niciodată.

Și uite că.... mi s-a mai împlinit o dorință și am văzut și eu ce-nseamnă să fii pe un stadion (îți dai seama !)

Eh... și-acuma că am făcut frumoasa introducere cu nume mari și cifre pe măsură, am s-o las mai moale și-am să vă spun încet încet așa că....mie....aehmm...nu zic că nu mi-a plăcut...dar na, eram cam amețită.
Toate întrecerile alea se desfășurau concomitent, prăjina în dreapta, high jump în stânga, sulița în mijloc, starturi repetate la 200, 1500, 3 și 5000m și fix în fața mea triplul salt masculin.
De triplu eu am fost cea mai interesată. Pentru că, chiar dacă l-am văzut cu 4 încercări ratate, Oprea era totuși român. Singurul român din competiție. Tare mi-a părut rău că nu-mi luasem un steag să-l flutur eu acolo în mijlocul tuturor. Hehe!! M-aș fi distrat și mai bine !!  Dar n-aveam și Oprea cum s-ar zice nu era în ziua lui cea mare și na.... a trecut norocul pe lângă noi.

Stadionul e incredibil, efectul miilor de bătăi din palme crează o atmosferă fantastică.
Simți că faci parte dintr-o mare putere. Oamenii ăia care eram acolo când aplaudam sau când strigam (nu eu, că n-am avut pt ce) deveneam o forță, un uragan, un tsunami !
Se crea agitație la fiecare sportiv italian, și erau mulți nu ca noi. NU lipseau de la nicio probă.
Era unu', de exemplu, la care stadionul s-a ridicat în picioare și-a început să scandeze și nu-nțelegeam de ce.
Mă uit la Steve:
- ma chi e'? perche' vi agitate cosi'?
- Owe!!  (și-mi face cu ochiul)... și dăi și el cu bătăile din palme râzând.
- Owe?? dar cine e și de ce vă bucurați așa?
- Angelaaa, bate din palme că ne scot ăștia în șuturi de-aici, e Oweee! Tu ai vrut să venim aici, ție-ți place atletismul ! și râdea ca un nebun, se vedea că nici el nu știe cine e. Out, mai out decât mine.
Dar el măcar se dumirise de ce. Owe, andrew Owe e italian oameni buni!!!
Ți-ai găsit...puteam să stau în vacarmul ăla mult și bine că nu-mi trecea prin cap că poate fi italian. Owe? ziceți și voi...

Vedeta serii, mult publicizatul și așteptatul Bolt a venit, a lergat și l-a bătut pe Asafa și pe Lamaitre în 9 secunde și 91 zecimi. E bine??
Mie mi se părea cam obosit. cu un an-doi în urmă, când l-am mai văzut, avea fața mai fericită, mai glumeață, mai de învingător dar...o fi obosit și el. Sau poate s-a obișnuit sau s-o fi săturat.
Părea chiar plictisit dacă mă gândesc.

dar eu na...pot spune că "am fost acolo"..tzaaaaaaai!! invidiați-mă!

2 commenti:

  1. 'Owe' este Andrew Howe , un italo-american care a inceput sportul la viteza pe distanta de 200m si acum s-a specializat pe saritura in lungime. Chiar daca concureaza pt Italia, sangele precum si comportamentul lui este 100% de american :D

    RispondiElimina

Comentarii