martedì 24 maggio 2011

Fac si eu parte din sistem


Natura aproape moarta


Size: 50 cm (base) x 40 cm (height)
Style: paesaggio
Technique: olio
 
Collection: Roma
Available: yes
 




Mă gândeam că dacă acum nu mai lucrez voi putea rămâne înafara sistemului.
Sistemul acela care guvernează lumea civilizată, care nu te lasă liber să faci ce vrei cu timpul tău și cu banii tăi și care-ți vinde iluzii la fiecare pas.
Exemple: să te simți realizat dacă ai un post de șef pe undeva, să cumperi produse de marfă ca să arăți ce bine o duci sau să cumperi produse în ofertă ca să simți că ai făcut o afacere.

La 20 de ani e obligatoriu să ai iluzii d-astea pentru că dacă nu vrei să te faci păstor la capre trebuie să faci cumva ca să ai banii tăi. Bani de trăit în lumea civilizată.
Asta am făcut și eu și asta aș face și acum dacă ar trebui.

La-nceput mă simțeam stânjenită când mă-ntrebau: „cum? Nu te plictisești să stai așa toată ziua acasă? Nu socializezi? Stai acasă la cratiță și te plafonezi?”.
Între timp însă, am avut timp să-mi dau seama că alternativa la plictiseală e stressul și la socializare libertatea, și că e întradevăr foarte greu să te simți bine înafara sistemului.

Adică dacă nu lucrezi de dimineața până seara pentru un patron unde dai din coate ca să-ți păstrezi postul și să te bați pentru salariu și să faci compromisuri mici și mari și să n-ai timp de nimic și să fii tot timpul obosit și nici bani să n-ai destui..…colac peste pupăză.!

Deci știu, știu cum e, cunosc frustrările și nemulțumirile dar refuz să mă simt și eu frustrată pentru că nu fac aceleași lucruri. În plus, nimic nu e gratis și am plătit un preț destul de piperat la rândul meu. Între noi fie vorba nici nu știu dacă merita…dar asta a fost, am făcut pace cu destinul…. eu așa am ales și mi-e bine așa.

Dar ca să rămân în afara sistemului ohoooo….nu e cale lungă, e imposibil!
Ca să am internet de exemplu, a trebuit să-mi cumpăr un stick pentru că nu am tel. fix.
50 euroi stickul, 20 euro conexiunea pe lună dar nu free, naaaaah, doar 100h! Primul jaf!
Ca să-nțeleg cum funcționează trebuie să citesc contractul și pagina lor de Internet care e interminabilă și n-o citește nimeni evident.

Alaltăieri mi s-a terminat luna de conexiune  și deci ieri trebuia să mi se activeze oferta pentru o altă lună de conexiune.
Aveam creditul plătit încă de luna trecută ca să nu-mi mai bat capul și să uit cumva când scade și să rămân fără internet.
Nu e numai faptul că pentru câteva ore n-aș avea internet, naaaah..mai sunt două chichițe „de marketing”, adică jaf!
1.      Trebuie să controlez mereu cum stau cu orele de trafic pentru că dacă folosesc un minut peste cele 100 de ore mi-l taxează cu 50 de cenți. Alt jaf!
2.      cele 100 de ore trebuie să coincidă cu data scadenței pentru că nu mi le adaugă luna viitoare, le-am pierdut . Alt jaf!

Iar pe a treia chichița am aflat-o azi.
Peste cei 20 de euri trebuie să am alți 3 euro mereu în cont pentru că dacă nu oferta e activă dar „non-fruibilă”. Să mori nu alta !!!

Și ieri când am sunat la serviciul clienți ca să văd de ce am plătit 50 de cenți când m-am conectat m-au ținut la telefon vreo 10 min. (gratis ce-i drept) și la sfârșit mi-au spus că să aștept până mâine dimineață că nu se știe de ce nu mi s-a activat jucăria și că dacă nu o să fiu rambursată.
 0_0 ! Cu toate alea la zi, cu euroii plătiți și cu o zi de conexiune pierdută, tot eu trebuia să aștept!! Și ce să aștept și ce să-mi ramburseze?? 0,50 euro?
Mister. I-am cerut numele și numărul matricol așa eram de supărată. Știți cum o chema?? Chety !!! așa mi-a zis, Chety!!! Pffff…cum să vorbești serios cu una care se numește Chety.

Oricum…. O cred și aștept până azi dimineață.
Îmi mai trimit un mesaj că „mulțumesc că ne-ați sunat, dacă mai aveți nevoie de ceva trmiteți sms la numărul XXX și vă vom rambursa costul smsului.” Noo, iar????

Azi dimineață nimic!!
Iar sun. Vorbesc cu altul…. și după 5 min. de așteptare îmi spune chestia aia cu 3 euro în plus.
Să mooor!!! Păi nu puteau să-mi scrie pe pagina mea de account când m-am conectat motivul pentru care oferta nu e activă???
Păi nu putea să-mi spună Chety???
Păi nu puteau să-mi scrie în sms?
Păi nu puteau să…..?
Mă duc la bar să-ncarc alți 3 euro daaar.... nu încarcă mai puțin de 5! Noooo…
Încarc și telefonul cu care vorbesc, îmi trebuie 6 euro pentru încă o lună pentru că luna viitoare plec în Ro și nu-mi mai trebuie.
Au încărcare numai de 5 sau de 10 euro !! Noooo, alti 4 euro aruncati……

Și mă simt jefuită și frustrată că alții profită de mine cu bună-știrea mea.
Dar ce să fac? Să ies și să mă duc să caut alt bar unde fac încărcări mai mici???
 Mă uit pe geam….unde câine mare și gras se uită fix la mine și dă din coada lui groasă. Dar dă așa de tare că i se mișcă tot fundul!! :-)
Și plătesc toti euri aia care mi se cer…. și zâmbesc…si mi se rupe....si...e una din clipele alea memorabile cu „life is beautiful lady, smile !!”

A fost doar UN exemplu. Unul singur care îmi dau seama că pentru voi e și plictisitor dar….. în fiecare zi e câte-o chestie din asta.
În fiecare zi mă-mpiedic de strategii din astea de marketing de doi lei care se pretează la jocuri din astea de „hai să profităm de 1, 2 sau 10 euro de la clientul „neinformat” că doar avem contractul ca acoperire.
Si cu cât sunt mai mari firmele cu atât se pretează mai ușor la jocuri din astea de 50 de cenți.
Fructele le plătesc de bune dar îs pline de hormoni și otrăvuri, legumele pline de pesticide variate, carnea de hormoni, celelalte de grăsimi saturate și tot așa și tot așa....

Și-atunci cum să rămân plafonată și plictisită și nu știu mai cum ?!
Și cum să rămân liberă? Adică în afara sistemului care-mi spune ce să mănânc, unde să merg în vacanță, cum să mă-mbrac, cum să gătesc fast, cum și cu ce să (mă) spăl, pe ce să-mi cheltui banii și timpul?

Na, m-am plâns puțin…. E o chestie banală și oricum m-am obișnuit deja dar…. Ăia 2 euro, 5 sau 10 care fără rușine marile corporații mi-i fură îmi dau un sentimentul că sunt stăpână pe foarte puține lucruri. Mult mai puține decât îmi imaginam eu ….

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii