domenica 10 aprile 2011

Iar despre cancer, soluții, alternative și minuni.

Și uite-așa, a mai trecut o săptămână...
Azi a plecat și mama, Steve a dus-o la aeroport și eu dacă eram mai atentă îi imprimam cum trebuie biletul de îmbarcare și-o scuteam să mai plătească alți 10 euro. Alt cadou pentru Wizz.
Când alegeți check-in on-line fiți atenți la tot ce se cere...10euri nu-s mulți dar când îi dai degeaba e neplăcut.

Mâine trebuie să mă duc la ASL și la primărie, miercuri la vizita oncologică și într-o altă zi la medicul de familie . Trebuie să-mi fac dosar pentru comisie, pentru invaliditate.
Eii da !! Sună nașpa ...dar dacă tot e așa mai bine să beneficiez și de avantaje.

Cam astea sun lucrurile concrete pe care le am de făcut.
Cele imediate.
cele mai îndepărtate, gen "planuri d viitor" .....uhm...o să le fac pentru că-mi place să le fac...dar nu prea mai cred în ele.... viața are mult mai multă imaginație și oricât am judeca de bine lucrurile înainte, e imposibil să prevedem ce va urma....
Deci, planuri da....dar cu entuziasm moderat.
Acecași moderație și în ceea ce privește faptul că acum mi-e bine.
Tocmai, acum mi-e bine și asta e ceea ce contează,ceea ce pot controla, lucrurile de care mă pot bucura și acțiunile pe care le pot proiecta sunt Acum.
Acum și gata.

Și credeți-mă ăsta nu e pesimism și nici refrenurile alea arhicunoscute gen :"trebuie să gândești pozitiv. Trebuie să crezi. Tu ești făuritorul viitorului tău....etc"
Bineînțeles că fiecare e liber să creadă ce vrea și să trăiască cu propriile-i rețete de automulțumire, în cazul meu însă nu prea au funcționat chestiile astea nici măcar înainte...acum ... mi se pare doar că multă lume preferă poziția struțului, nu văd , nu mă gândesc, stau cu capul în nisip și gândesc pozitiv!

Am văzut o tipă de 33 de ani în spital, cu cancer bineînțeles, care din cum îmi povestea și din cum se comporta era clar că nici măcar n-a trebuit să-și impună să gândească pozitiv.
Pur și simplu era! Era pozitivă! Disponibilă. Prietenoasă. Bună. Curajoasă. Ironică și veselă. Și mai ales luptătoare.... exact genul care folosește expresia"și dacă monstrul (referitor la cancer) e puternic și vivace, ei bine eu voi fi și mai tare". A îndurat operații, chemio, radio, cortizon, ace, dureri și umilințe incredibile timp de mai bine de doi ani. Îi doresc să reușească, îi doresc să-și poată relua viața pe care atât de mult o iubește.... dar va fi tot mai greu.... e practic în stadiul de morfină morfină morfină.
Și nu e drept!
Și nu e ea singura.

Și de-acasă e ușor să zici "gândește pozitiv", și e adevărat! uneori chiar funcționează! dar nu întotdeauna și dacă nu crezi, dacă nu simți că ceva îți face bine e inutil să te forțezi să crezi, pentru că n-o să se-ntâmple minuni.

Am citit un articol despre un experiment făcut aici la Roma săptămâna trecută pe tema efectelor meditației asupra durerii.
Și funcționează. Chiar se diminuează cu pâna la 50%. E senzațional. E o poartă deschisă către alternative. E necesar să vedem și alte orizonturi.
Eu așa cred că trebuie rezolvate problemele: prin colaborare.
Alternativele nu înlocuiesc soluțiile deja existente ci le completează.
 NImeni nu are soluția universală bună la toate, sunt toți în căutarea lampei lui Aladin,  dar colaborarea dintre mai multe metode, medicina-meditație, medicina-naturopatie, medicina europeană-medicină chinezească, indiană, orientală, medicină-yoga și alte alternative care au fost deja studiate, aplicate, experimentate pe pacienți care pot vorbi despre efecte și Defecte....toate astea sunt importante.Pentru știință și pentru pacienți, indiferent de care parte ar fi.

Pentru că acum suntem în stadiul în care naturiștii vorbesc rău de medici și de medicamente (eh...BigFarma e un monstru devorator de bani) medicina nu recunoaște nici o altă știință care nu aduce date, statistici și numere, europenii se duc în China și in Cuba după medicamente miraculoase, orientalii iau aspirina pentru dureri de cap și psihologii susțin că tot răul ni-l facem singuri. Ah și mai e și biserica și pedeapsa divină și vizionarii și zodiacul și energeticienii și muuuulte altele.

Suntem unii împotriva altora și în medicină ca în multe alte lucruri, când soluția sau măcar rezultate mai bune, s-ar obține prin colaborare, prin povestea miraculoasei ciorbe de bolovan care iese bună numai dacă X aduce o ceapă, Y un cartof iar Z un morcov.

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii