sabato 29 gennaio 2011

Optimism

Optimiștii sunt de două feluri: optimiștii veritabili (de 24 de carate) și cei suflați cu optimism.
Cei din a doua categorie sunt cei care spun mereu depre ei că sunt optimiști, că totul e ok și că viața e frumoasă.
Au nevoie să-și facă singuri forță și curaj ca să-și ducă viața așa cum e ea cu-bune-și-cu-rele.
Sunt cei care traversează jungla dar cărora le e frică de animale, se uită mereu în urmă, merg încet și sunt atenți la fiecare pas.
Sunt oameni plăcuți în fond, daaar… ei doar cred că sunt optimiști. Optimiștii sunt alții.

Caracteristicile unui optimist veritabil:
  1. sunt persoane simple dar cu un caracter puternic.
  2. sunt persoane care se bucură sincer când primesc un ajutor sau un cadou. (nu stau să se-ntrebe de  ce, nu se grăbesc să-ți restituie gestul cu orice preț, nu se-ntreabă dacă meritau și nu-ți spun că pe viitor să nu te mai deranjezi)
  3. sunt persoane care nu cer ajutorul decât atunci când au cu adevărat nevoie dar dacă o fac, o fac simplu și deschis fără să-ți dea o mie de explicații inutile. Au nevoie de ajutor și ți-l cer pentru că te consideră demn de încredere. Punct
  4. sunt persoane care vorbesc rar despre ei și aproape niciodată despre optimism (li se pare patetic și inutil)
  5. sunt persoane pentru care a fi optimist e ca și a fi blond. Nu e nici un merit și nicio calitate în asta. Suntem diferiți unii de alții și-atâta tot.
  6. sunt persoane care te ajută la nevoie, nu pentru glorie și nici pentru admirație ci doar pentru că o pot face și nu li se pare natural să treacă indiferenți făcându-se că nu te-au văzut.
  7. sunt persoane oneste care primesc deschis ajutorul altor optimiști dar care se simt intimidați sau rușinați atunci când cei care fac ceva pentru ei sunt mai bătrâni, mai mici sau mai slabi.
  8. sunt persoane rare și prețioase și e un noroc să le ai prin preajmă.

Eu am avut privilegiul să trăiesc cu un astfel de om și de la el am învățat (singură că el nu era genul care dă sfaturi) cum să merg liniștită pe strada mea fără să încerc să-mi demostrez  calitățile și  fără să încerc să-mi ascund defectele.
Cu cât încerci să ascunzi sau să demonstrezi ceva cu atât sună mai fals și se vede mai tare.
De la el am învățat că echilibrul e un lucru delicat și instabil, totul e să știi cum să-l recuperezi.
Trăind cu el am învățat să fiu mai sigură pe mine și să-mi bazez viața pe lucrurile mici dar sigure pe care deja le am și nu pe ceea ce mi-aș dori dar nu știu când va fi posibil.
Sunt mai puternică și asta i-o datorez lui.
Îmi pare rău doar pentru că n-am avut timp sa-i spun ’Mulțumesc Pa!’
O spun în gând, deseori și cu melancolie și mă bucur și-i sunt recunoscătoare pentru șansa pe care-am avut-o de a-l cunoaște.

Pentru mine ei sunt optimiștii veritabili, cei care traversează jungla pentru că iubesc animalele și nu cu frica de ele. Ce-i pe care-i recunoști ușor pentru că au sacul mai mare și mai greu în spinare dar nu se plâng și nici nu se laudă.

Unii, ca Pa, așa se nasc: optimiști și fără griji.
Alții în mod incredibil și surprinzător devin, în urma experiențelor pe care le au încă de mici.

Cine și-l aduce aminte pe Nan când era mic mic, știe că era un copil timid și emotiv.
Viața însă, care avea alte planuri cu el,  a-nceput încet și pe furiș să-i umple sacul.
Întâi l-a botezat în apa înghețată ca să știe că e ortodox, pe urmă i-a dat tot felul de antibiotice ca să știe unde are amigdalele, laringele, nasul, trahea, bronhiile și plămânii. Apoi a venit și i-a scos amigdalele, polipii, i-a dat vreo 50 de peniciline injectabile, i-a rupt femurul și la ținut în pat vreo două luni nemișcat, i-a separat părinții, l-a lăsat numai cu tatăl și ca să nu uite nimic i-a dat și o mama cu cancer.
Eh, cum e?  Vi se pare descrierea unei copilării fericite și lipsite de griji?
Nu e, dar optimiștii, ăia veritabili, sunt tocmai ăia care au abilitatea de-a trece peste obstacole devenind mai puternici, mai înțelegători și mai siguri pe ei.
Suferă stoic ca Nan atunci când a fost rege în seara de Crăciun....ești rege deci merită!
Și suferă calmi și aproape relaxați ceea ce noi alții numim necazuri și tragedii pentru că ei, optimiștii, iubesc viața. Pur și simplu se bucură că traiesc!

Și chiar dacă o să spuneți că sunt patetică și prostuță, vă spun că am scris ultimele rânduri cu ochii umezi….. nu pentru că eu m-aș compara vreodată cu un optimist, naaah, nici pe departe, dar pentru că sunt mama unuia care tocmai devine.
Iar să fii mama unui copil optimist și fericit, după tot ce s-a-ntâmplat până acum nu-i puțin.

Și sunt fericită ...... nu se-ntâmplă des ca viața să fie exact așa cum ai visat-o....

4 commenti:

  1. Dintr-un om minunat nu poate iesi mai ceva mai prejos. Poate nu te simti o persoana optimista, dar cu siguranta esti o persoana extrordinar de puternica. Optimistii au nevoie de optimism, cei mai putin optimisti au nevoie de putere. Dar ce ar fi sa le si combinam putin. De ce? Pentru ca, asa cum ai spus tu la un moment dat, medicamentele trateaza o boala, nu o vindeca, Vindecarea vine din alta parte, iar tu cred ca stii deja asta. Vindecarea vine din interior, dupa cum iti programezi tu mintea, dupa cum ii comanzi tu prorpiului tau corp. Pentru ca este corpul tau, asa-i? Asadar, nu poate pune absolut nimeni altcineva stapanire pe corpul tau decat tu. Cancerul este doar un intrus care s-a strecurat intr-un moment de neatentie, in care tu probabil ai uitat o portita deschisa. Ei, acum trebuie sa scoti rapid intrusul. Cum faci asta? Pai iti zic eu cum: fa-l sa iasa singur. Cum? Ignora-l. In momentul in care se va simti un musafir nepoftit, va pleca singur si pentru totdeauna. Pentru ast, ai nevoie si de putin optimism, dar de ceea ce ai ceea mai multa nevoie este SA CREZI. Si cand spun sa il ignori, bineinteles nu ma refer la tratament. Tu fa-ti constiincios temele, dar comporta-te apoi normal. Nu mai vorbi despre el, nu te mai gandi la el, nu iti mai fie frica de el. Cum poate sa iti fie frica de ceva, cand tu esti unica stapana a propriul trup? Nu uita, TU ii comanzi ce sa faca. Asadar, comportandu-te mereu ca si cand el nu exista, ignorandu-l, va pleca singur.
    Conform legilor aerodinamice, bondarul nu poate sa zboare. Dar el nu stie asta, si continua sa zboare. Incearca si tu sa uiti, fa-te ca nu stii si CREDE cu tarie in asta. Vei zbura curand!

    RispondiElimina
  2. ...mda...s-ar putea.
    Adica sigur ca ai dreptate dar nu stiu daca in cazul meu e suficient.
    Cert e ca zilele astea am luat o hotarare, de-aia am si scris asa de mult, m-a ajutat ca sa-mi mai descarc din sacul de ganduri si sa vad mai clar.
    E o hotarare destul de curajoasa, sper sa fie bine. Pierd un lucru important dar castig siguranta si liniste.

    multumesc pt incurajari, stii ce mult conteaza?!
    Cand ai de trecut obstacole din astea e fundamental sa nu te simti singur...si nu pentru ca e un motiv in plus... nunu, e chiar motivul!
    r@nge

    RispondiElimina
  3. Ce ti-am spus eu, nu e o metafora. E stiinta. Poate fi uneori chiar sufiecient, iar daca nu e suficient, atunci, cu siguranta ajuta extraordinar de mult, Uite, ca sa intelegi intr-un fel, mai bine ce am vrut eu sa iti spun http://www.rasunetul.ro/puterea-gandului-23-exista-vindecare-prin-propria-forta
    Ca sa intaresc si mai mult ideea, iti spun din proprie experienta ca functioneaza. Cu orice, nu numai cu o boala. Mai mult decat atat, prin randul cunostiiltelor mele, au existat cazuri in care, prin chestia asta, s-au vindecat de cancer. Si nu orice fel de cancer, ci unul in stare avansata si metastazat. Iti spun asta ca sa iti explic ca nu e doar un articol, lucrurile astea chiar sunt reale. Sper sa te ajute! Nu numai cu problema de acum, ci in orice problema. E aplicabil in orice situatie. Nu spun ca e simplu, necesita o mobilizare psihica mare. Dar poti s-o faci; tu si oricine.
    Si de acum incolo, singurul inconvenient la care sa sa te gandesti atunci cand vrei sa iti cumperi o pereche de cercei superbi ori un telefon de super fite, sa fie...daca peste 10 20 de ani nu iti vor mai placea sau daca se demodeaza?? Totusi, chiar si in cazul asta, cumpara absolut tot ce iti place atata timp cat ai posibilitatea. Mai ales ca, in cazul femeilor, chiar si shoppingul e o adevarata terapie :))

    RispondiElimina
  4. Ai dreptate si in plus ai si experienta.
    Dupa ce-ti raspund ma duc sa citesc articolul... la concluziile la care ai ajuns tu, si la cele la care ajungem toti prin lecturi si prin experienta, e nevoie sa adaugam timpul necesar metabolismului.
    Si muuulte multe altele....

    Iti multumesc pentru spijin.... cerceii&co sunt chiar niste fite dar o vorba buna e un ajutor veritabil.
    Ma duc sa citesc...si mai vorbim.
    R@nge

    RispondiElimina

Comentarii