sabato 4 dicembre 2010

Suntem sau nu suntem la modă?

                                                                                                     


cartierul coppede'
Imaginea asta frumoasă din stânga mi-a ieșit in cale intr-o zi când cautam o piață unde să cumpăr o varză.
Cine nu e la Roma știe că renumita varză de Buzău, varza nouă ca să nu mai zic de varza murată in It. nu sunt articole ușor de găsit.
Căutând pe net am găsit (n-a fost simplu) piața asta:
mercato di testaccio
După 10sec. pe video văd niște verze mari și faine de-mi lasă gura apă. Mai lipsește o rață mare și frumos rumenită peste ele. Peste verze adică!
Acuma na... daca v-ați uitat la filmuleț ati văzut că nu-i nimic deosebit, niște țărani care-și vând produsele, fix ca-n piață la Steagu' .
Da, dar articolul din ziar zice așa: (vă traduc) "Sosește tocmai din America moda cumparăturilor direct de la producător. Fructe, legume, ulei și brânză în Roma farmer's market..etc"
Mda... bisztos că sosește din America!
In hală la brânzeturi la Steagu' este un nene gras, roșu la față și cu mustăți lungi ungurești,(îl știți? e un personaj!) când ajungeam la taraba lui îmi zicea: cu ce se ve servesc domnițe draghe? vreți se gustați puține telemea? avem și lapte de Covasna domnițe"
Așa-i că are legături cu americanii? așa-i că el i-a vândut pontul și la bătrânica de la intrare care vinde crizanteme? Bisztos!...noroc cu americanii, acum suntem și noi la modă!
Bine, v-am spus cum e cu țăranii... dar in piața aceea splendidă din imagine am ajuns din greșeală.
La Roma ai o doua metode de-a ajunge la o adresă: metoda lui Nan "harta frate!" sau metoda mea "întreabă exemplare masculine ce se plimbă agale cu mâinile la spate. Să aibă privirea vioaie vă rog!"
Eu am încurcat rău borcanele dar cartierul Coppede' în care am ajuns e atât de frumos că merita să mă rătăcesc. Pare scos dintr-o poveste. Are doar 17 vile și câteva case pentru că a rămas neterminat. Ahitectul s-a sinucis... sunt imagini multe și frumoase pe net iar când veniți la roma (haideți de craciun!) vă duc eu direct acolo. varza o aduceți voi, rața o pun eu!

E clar că nu m-am dus la cumpărături azi. Ploua! Si eu trebuie să mă menajez.
Joi, Steve s-a ranit la ochiul drept cu un spin intr-un hățiș de mur (venea de la vânătoare). O zi s-a doftorit singur cu creme și lacrimi dar a doua zi s-a dus la oculist. Zgârietură pe cornee, pansament pe ochi trei zile și trece. ok, dar azi trebuia să-mi ia mie sânge și eu mai am un prieten care are un singur ochi și când toarnă în pahar nu prea nimerește ținta... deci?! vena mea?
A venit totuși cu seringa azi dimineață și-a umplut-o. Dar eu m-am plâns să știți, că puțin m-a durut... am zis au! adica ioi, auci sau aiaaa cum zic ei dar n-a fost impresionat. A zis că nono! uita-te la braț, vezi că n-a rămas semn? asta înseamnă că a fost executată corect. Dar m-a durut! Zi mersi că n-a iesit acul pe partea cealaltă că știu eu că aveți cazuri de doctori din ăștia in familia voastră. Bineeee... vine el Nan de Crăciun aici!
Și în urma analizelor sângelui meu a ieși la iveală că am doar 3mii de globule albe (în loc de 4,5mii). Efectul chimio. Luni vedem și cum o duce ficatul.
Până atunci mi-am făcut o salată de varză creață pe care am cumpărat-o de la Coop cu 2 euro și 48 de cenți! Mă jur !

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii