domenica 7 agosto 2011

Renovare (continuare)

A-ți renova casa, înțeleg acum, nu e numai satisfacție și plăcere cum se vede în reclame..
Înafară de teama de-a cheltui bani prețioși pe lucruri mai mult sau mai puțin la modă sau utile, mai e și lipsa de timp, absolut necesar pentru a studia fiecare cumpărătură în parte.
Păi care femeie are zile întregi la dispoziție pentru a studia calitatea, culoarea și îmbinarea plăcilor de ceramică pentru interior?
Și după ceramică urmează instalațiile sanitare, apoi mobilierul în baie, parchetul, mobilierul în bucătărie, living, etc.
Eu am trecut doar de prima parte, gresie și faianță, și deja am citit și m-am uitat la zeci de pagini cu descrieri și fotografii una mai diferită ca alta.
Am venit din It. cu ideea de bucătărie clasică, cu linii curbe și culori calde. "Cotto" pe jos și faianță de 10x10 cu margini ondulate.Dar mi-a fost teamă de efectul "pizzerie".
A doua variantă era de linii drepte, alb și gri, textură luciosă și plăci mari dreptunghiulare. Elegant și rafinat. dar prea rece.
Între astea două variante, după ce m-am răzgândit de vreo 122 de ori am ales până la urmă bejul mat și jos și sus care în bucătărie cel puțin (baia nu e gata) arată foarte frumos. Și-am scăpat de prima tură!
Luminos, elegant, cald, deloc strident ba chiar cu oarecare personalitate.

Mobila(în bucătărie) va fi o combinație de crem cu moka și dacă am noroc să iasă bine și masca de centrală mi-am atins scopul.

În baie încă nu e nimic gata dar Nelu a reușit să facă o nouă ghenă din carton-gips și a rămas spațiu suficient pentru cădița de duș.
Plăcile de ceramică sunt crem cu bej (cafea cu lapte), mate dar moi și lunecoase la pipăit, foarte ușor de curățat. Cele din bucătărie sunt puțin mai aspre dar am ținut la calitate și la culoare.
Baia nu e așa de importantă,, intrăm și ieșim repede, n-avem timp să ne săturăm de ea.

Dar nici n-am apucat bine să răsuflu ușurată că am scăpat de faianță că am și trecut la studii aprofundate despre elctrocasnice, modele și branduri, prețuri și performanțe.
Și aici oameni buni, e un hățis de variante, reduceri, promoții, ce face aia și cât de fiabilă e aialaltă, pune și compara produsul X cu produsul Z și vezi ce-ți trebuie și ce nu.... că mi-am prins amândouă urechile și mi-au dat lacrimi de-atâta citit detalii tehnice pe net la fiecare produs (nu-mi găsesc ochelarii).
Așa ajunge omu' ca după ce vizitează trei magazine și 7 site-uri să nu mai știe ce vroia și ce i-a plăcut și cumpără tot dintr-odată fără să se mai gândească la altceva decât la un pahar de bere rece în fața televizorului cu picioarele pe masă. Îi înțeleg perfect.

Pentru mobilă a venit un tânăr frumos la măsurători și am mai făcut o simulare la cei de la Norvinia și mâine aștept să-mi spună fiecare la ce preț aș ajunge și.... poate-poate, în două săptămâni e gata.
Mobila veche nu e destul de veche ca s-o arunc dar nu știu încă cum s-o duc la țară, probabil că o s-o am și pe cea nouă și pe cea veche claie peste grămadă pentru o perioadă.

Praful, mirosul de ciment și țevi tăiate, mobilele îngrămădite una peste alta și mizeria din toată casa nu-s prea îmbietoare, și mă felicit pentru ideea de a nu fi rămas acolo. Renovările sunt a treia pedeapsă capitală pentru cine rămâne să locuiască la fața locului.

Eh...țara arde și baba se piaptănă în timp ce în zilele astea toată lumea nu vorbește decât despre  marea criză a burselor și despre reacția de domino începută la americani.
Nu cred că mi-am ales bine momentul pentru renovare... mai rentabil ar fi terenurile agricole și livezile de pomi fructiferi.

Nessun commento:

Posta un commento

Comentarii